Opsalg og Mersalgs kampagner

 
Opsalg – uddybet
 

En del af Kundemotorens 9 elementer er at vi analyserer og diagnosticerer hvor du har udfordringer i dit salg.

En af de nemmeste metoder til at lave 20% mersalg er ved at spørge mere ind til kunden i din behovsanalyse.

Men du kan ikke spørge mere ind til kundens behov hvis du ikke er forberedt hjemmefra.

Har du et standardprodukt, som kunden kender, men ikke kender dit premium produkt eller det tilhørende produkt?

Opsalg kan defineres ved at du krydssælger et relevant produkt som kunden har brug for men på tidspunktet ikke ved de har brug for.

Den simple er McDonalds der spørger: Vil du have en stor cola eller vil du have det som menu?

Oprindeligt havde McDonalds ikke dette opsalg med før 1980’erne. Ray Kroc der stod bag Franchiset, skriver i sin selvbiografi The Founder at det var en af hans største Aha oplevelser og det var en del af den stigende vækst.

Morale: Selv erfarne sælgere og salgsorganisationer kan glemme at opsælge et relevant behov på tidspunktet til kunden.

Det sværeste som sælger/ rådgiver er at stille spørgsmål, så forbered dig med en spørgeramme. Denne spørgeramme kan hjælpe med at dække kundens fulde behov og sikre du kommer hjem med den ordre der hjælper dig og kunden bedst.

Vil du have 20% mersalg, på hver ordre du laver? Så hjælp kunden bedre!

Ecommerce salg er en anden metode Automation People bruger; her bruger vi algoritmer, templates, CRM og email/ SMS værktøjer til at automatisere så meget at dit salg (og opsalg) som muligt.

 
Mersalg – uddybet

Mersalg, defineres her som værende at du sælger flere timer, eller du sælger en større mængde at det samme.  Her er opsalget et andet produkt. Ved at stille spørgsmål eller at lave mængderabatter som tilvalg er det muligt at lave struktureret mersalg.

 
Kundemotoren og Opsalg / Mersalg

Et af de 9 punkter i Kundemotoren er at vi analyserer dine muligheder for at lave opsalg og mersalgs kampagner i din samlede salgsproces. Du får vist hvordan du kan automatisere din opsalg og mersalgsproces ved at lave ægte Marketing Automation i din strukturerede salgsproces.

Vi spørger ind til omsætning, produktværdi, livstidsværdi for dine kunder og da vi har et erfarent team kan vi hurtig sætte ind med den rette recept først.

Da vi spørger ind til vores kunders behov, vil vi tage de hovedkategorier i Kundemotoren hvor du kan få hurtigst Return on Investment. Ved at kombinere en spørgende og diagnosticerende tilgang til dit behov kan Automation People hurtigt lave resultater der hvor du har dine største “pain” i din virksomhedssalg.

Ved ikke kun at have ensidigt fokus på nysalg, men også Opsalg og Mersalg og Winback kan vi se på hele din kundes livscyklus:

Det interessante ved at have en fuld tilgang til kunden er at de derved også bliver mere loyale overfor dig.

Desto bedre du er til at afdække og hjælpe kunden med deres behov, og derved se om de også skal have andre ting fra dig, vil du gøre kunderne mere tilfredse og mere loyale.

Læs mere om Kundemotoren her, og se hvordan du kan få hjælp til hele din kundes rejse.

Tilbage til Automation Peoples forside