Mistet Salg

Mistet salg er når du har brugt tid og penge i din salgstragt:

Mistet salg kan forekomme flere steder hvor kunden kan sige nej:

*Efter annoncering = Nej tak, du har brugt penge

*Mødebooking = Nej tak, du har brugt tid OG penge

*Mødeafholdelse: Du holder et møde med kunden, du bruger tid

* Afsende tilbud = Du bruger tid

De fire ovenstående faser, kan indeholde flere del og kategorier hvor du hhv. bruger tid og penge på at få kundens opmærksomhed (Attention)

Frustrationen kan være endeløs når / hvis kunden siger nej til dig på et givent tidspunkt i ovenstående.

Lær af det #1*

Hvis du alligevel har brugt tid og penge på at på en dialog med en potentiel kunde, så lad være med at kaste alt i spanden. Brug tid på at evaluere hvad gik der galt ?

Hvis du afsender tilbud og kunden ikke svarer tilbage, så hav som minimum et påmindelsesystem til dig selv om at kontakte kunden (hint: 1-2 dage efter afsendelse er et godt tidspunkt og nej, det er ikke aggresivt, det er god kundeservice at følge op på sine sager)

Lær af det #2

Kunden siger stadig nej.

Ja, og lyt og få feedback fra kunden om hvad der er årsagen (pris er ikke årsagen, så lyt, lyt og lyt)

  • Har de forstået hvad du sælger?
  • Har de brug for det nu?
  • Hvilken værdi mener kunden de får ud af det?

Hvis kunden siger nej og du undervejs opklarer at du ikke har været tydelig nok i dit salg, har du nu fået værdifuld information du kan bruge igen og igen og derved vinde mere salg i fremtiden.

Lær af det #3

Kunden siger ikke nej til dig, men det er din opgave at sikre at opdage hvorfor de sagde nej. Ikke kundens.

Hvis du mister salget, er du ikke alene en nem tommelfingerregel siger at 80% at alle potentieelle ny salgsdialoger du får ikke er klar – nu.

Dvs. at du kan få nogle nemme salg ind vha. tallenes lov og held.

Men ved at sætte dit salg i system og automatisere kedelige opfølgningsprocesser kan dem der ikke var klar nu, blive klar senere.

Du hjælper dem med den rette dialog undervejs til de er klar. Automatisk.

Automation Peoples salgsprocess simplificeret:
  1. Dialog startes
  2. Møde holdes (online eller på vores kontor)
  3. Tilbud sendes automatisk samme dag
  4. Tilbud accepteres af 15-20%, indenfor 7 – 9 dage (reminder mail sendes dag 2 “Har du modtaget tilbud”?
  5. 80% kommer i Nurture (pleje) process, hvor der oprettes automatiske mails eller en 2-3 mdl. opkaldsopgave til os.
  6. Kunden har altid mulighed for at sige nej tak / ja tak

– Vi bruger ikke mere tid på mistet salg end nødvendigt.

Vil du vide mere om hvordan du kan:

Genbruge dine annonce kroner

Få 10% mere salg ud af de potentielle kunder du allerede er i dialog med?

Spare op til 40 timer eller mere på at lande en kunde over et år? *

(baseret på egne erfaringer over 2008 – 2016, hvor

Robin Larsen desværre selv brugte alt for meget tid på manuel opfølgning 🙁 )

Lær mere om Marketing Automation i Danmark her.